آژانس دیجیتال مارکتینگ نتکا

Differentiate or Die مفهوم ساده ای است از اینکه اگر کسب و کارتان در فضای اینترنت حضور نداشته باشد به زودی در کش مکش رقابت کسب و کار خود ، شکست میخورید.

شاخه های آنلاین مارکتینگ

آنلاین مارکتینگ در دنیای دیجیتال امروز دارای جایگاه ویژه ای می باشد. به قطع می توان بیان نمود که روش های تبلیغاتی قدیمی دیگر پاسخگو نمی باشند و برای اینکه بتوانید با رقبای خود رقابت نمایید، نیاز است که روش های بازاریابی اینترنتی را فرا بگیرید.

دیجیتال مارکتینگ

دارای شاخه های متفاوت و متنوعی می باشد. در این مقاله قصد داریم تا این شاخه ها را بررسی نماییم.


مزایا و چالش های دیجیتال مارکتینگ:

در یک توضیح کلی می توان بیان نمود که آنلاین مارکتینگ عرصه خوبی برای رقابت می باشد. اغلب کسب و کارهای بزرگ برای اینکه در حوزه برندینگ پیشرفت نمایند لازم است تا در حیطه آنلاین مارکتینگ به صورت فعال حضور یابند. در دیجیتال مارکتینگ بسیار مهم است که محتواهای دیجیتالی خوبی تولید شوند و نحوه انتشار آنها مدیریت گردد. در این صورت قطعا فعالیت و کسب و کار شما دیده می شود. آنلاین مارکتینگ دارای مزایای متفاوتی می باشد که به قرار زیر هستند:

خوب است بدانید:

امروزه اغلب سایت های تخصصی بازاریابی، سفارش تولید محتوا را می پذیرند و به واسطه آن یک محتوای خوب و کاربر پسند به شما ارائه می دهند که افراد زیادی را به سمت خود جلب می نمایند. محتوا می تواند ترافیک یک وبسایت را افزایش دهد. به همین خاطر باعث افزایش میزان جذب مشتری خواهد شد.


– باعث می شود تا کسب و کار خود را بسط دهید:

برای اینکه به عنوان یک کسب و کار در دنیای دیجیتالی پیشرفت نمایید، تنها نیاز به یک کامپیوتر و یک گوشی هوشمند دارید. با این ابزار می توانید به صورت 24 ساعته اقدام به بازاریابی و کسب درآمد نمایید. در بازاریابی آنلاین شما می توانید حوزه تبلیغات خود را مشخص کنید و حتی در سطح جهانی فعالیت نمایید.


آنلاین مارکتینگ انعطاف پذیری خوبی دارد:

آنلاین مارکتینگ یک روش بازاریابی منعطف می باشد. با این تفسیر اگر که استراتژی شما مناسب نباشد، می توانید سریع آن را تغییر دهید. این مورد در بازاریابی آنلاین بسیار موثر می باشد. البته باید به این موضوع نیز دقت داشته باشید که تغییرات در بازاریابی دیجیتالی بسیار سریع و راحت اعمال می شوند.

– در دیجیتال مارکتینگ به راحتی می توانید مخاطبان هدف خود را شناسایی نمایید.

در آنلاین مارکتینگ برای اینکه سریعتر نتیجه فعالیت های خود را مشاهده نمایید، می توانید گروه خاصی از افراد را هدف قرار دهید. باید در نظر داشته باشید که این مورد در بازاریابی سنتی کار دشواری می باشد. در دیجیتال مارکتینگ روش های سئو به شما کمک می نمایند تا مخاطبان هدف خود را شناسایی نمایید.


– از ایجاد هزینه های مازاد جلوگیری کنید:

در آنلاین مارکتینگ و تبلیغات دیجیتالی دیگر نیاز به چاپ بروشور، بیلبورد و مواردی از این قبیل نمی باشد. از همین رو فعالیت های نوپا می توانند به راحتی با کسب و کارهای بزرگ رقابت نمایند زیرا در هزینه ها بسیار صرفه جویی می شود. شما می توانید بر اساس بودجه خود اقدام به تبلیغات نمایید.

البته در کنار تمام مزایایی که این روش تبلیغات و بازاریابی دارد، باید بیان نمود که چالش هایی نیز وجود دارند. به طور مثال بازاریابی از طریق دیجیتال مارکتینگ زمانبر می باشد لذا شما نمی توانید نتیجه آن را سریع مشاهده نمایید. از سوی دیگر برای اینکه بتوانید به نتیجه خوبی دست یابید لازم است تا از ابزار مناسب بهره ببرید.


شاخه های آنلاین مارکتینگ:

برای اینکه در دنیای دیجیتال موفق ظاهر شوید، لازم است تا با شاخه های آنلاین مارکتینگ آشنا شوید. برخی از موارد مهم به قرار زیر می باشند:


– سئو:

اگر شما هم قصد دارید تا در دنیای دیجیتال مارکتینگ پیشرفت نمایید، لازم است تا حتما به بحث سئو توجه داشته باشید. سئو باعث دیدن شدن وب سایت شما می شود. در شاخه سئو لازم است تا مدیر وبسایت روش های بهینه سازی سایت را فرا بگیرد. هر اندازه در این حوزه شما تکنیک های بیشتری را یاد بگیرید و پیاده سازی نمایید، موجب می شود که در لیست موتورهای جستجو جایگاه بهتری را کسب نمایید. سرمایه گذاری روی بحث سئو، باعث افزایش ترافیک ارگانیک می شود. سئو کمک می نماید تا مخاطبان به راحتی شما و فعالیتتان را ببینند.

برای بهبود سئو ابزارهای متفاوتی وجود دارند. به طور مثال باید از کلمات کلیدی مناسبی بهره ببرید و تیترهای مناسب در سایت خود قرار دهید. از طرف دیگر قرار دادن لینک های خارجی و داخلی به شما کمک می نمایند تا جایگاه سایت خود را بهبود دهید.


– بازاریابی محتوا:

از دیگر شاخه های آنلاین مارکتینگ می توان به بازاریابی محتوا اشاره نمود. در بازاریابی محتوا، بازاریاب ها تلاش می نمایند تا فرد محصول خود را به صورت هدفمند به گروه های مربوطه ارائه دهد. با این کار وی می تواند یک محتوای ارزشمند داشته باشد. در بحث بازاریابی محتوا همانگونه که از نام آن مشخص است، محتوا فاکتور مهم و تاثیرگذاری است. امروزه بسیاری از شرکت های دیجیتال مارکتینگ سفارش تولید محتوا قبول می نمایند تا یک محتوای اصولی و بهینه شده ارائه دهند. در آنلاین مارکتینگ لازم است تا شما یک استراتژی محتوا داشته باشید. منظور از محتوا تنها متن نمی باشد بلکه ویدیو و عکس نیز در این نوع بازاریابی اهمیت بسیاری دارند. در بازاریابی محتوا لازم است تا شما حتما نسبت به محتوای تولید شده آگاهی لازم را داشته باشید و با توجه به نیاز مخاطب خود محتوای مناسب ارائه دهید.


– مدیریت شبکه های اجتماعی:

برای اینکه محصول خود را معرفی نمایید و بتوانید سود فروش خود را بالا ببرید، لازم است تا روی شبکه های اجتماعی نیز سرمایه گذاری کنید. افراد می توانند از طریق رسانه هایی چون فیسبوک، واتساپ، توییتر و … اقدام به بازاریابی آنلاین نمایند. البته برای اینکه در این شبکه ها پیشرفت کنید، بسیار مهم است که با ترندهای موجود در شبکه های اجتماعی آشنا باشید. یک بازاریاب خوب به راحتی می تواند از فرصت ها استفاده نماید زیرا شبکه های اجتماعی امروزه محل خوبی برای کسب درآمد می باشند.

– تبلیغات کلیکی:

بسیاری از افراد این شاخه آنلاین مارکتینگ را با نام pay per click می شناسند. در این نوع بازاریابی افراد بر اساس تعداد کلیک هایی که روی بنرهای تبلیغاتی آنان می شود به پلتفرم هایی چون google ads هزینه پرداخت می نمایند. این نوع بازاریابی سرعت زیادی دارد. در نظر داشته باشید، افرادی از روش تبلیغات کلیکی استفاده می نمایند که به دنبال تبلیغات هدفمند می باشند.


– تبلیغات همسان:

یکی دیگر از نمونه های تبلیغات پولی، تبلیغات همسان می باشد. این نوع تبلیغات اغلب در رسانه ها صورت می گیرد و تلاش می کند تا به نیاز مخاطبان پاسخ داده شود. این نوع بازاریابی در ظاهر به تبلیغات شبیه نمی باشد. در واقع طی آنها یک اطلاع رسانی از برند صورت می گیرد. نتیجه این نوع تبلیغات بالا رفتن میزان کلیک ها می باشد.

البته باید این مورد را در نظر بگیرید که پیاده سازی تبلیغات یکسان زمان بیشتری نیاز دارند اما نتیجه آنان نیز به همان اندازه ماندگارتر می باشد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا