چرا کسب و کار شما به یک ارائه دهنده خدمات جامع پشتیبانی شبکه در کنار خود نیاز دارد؟

امروزه همه ما در یک بازار رقابتی فعالیت می کنیم، بنابراین همگی نیاز داریم تا بتوانیم با استفاده از روش های مدرن و در عین حال کاهش هزینه ها کسب و کارهایمان را به جلو هدایت کنیم تا بتوانیم به عنوان یک رقیب سرسخت و موثر در بازار باقی بمانیم. وقتی شما برای رفع نیازهای IT، از یک شرکت ارائه دهنده خدمات جامع پشتیبانی شبکه (MSP) در کنار خودتان بهره می گیرید، می توانید تمام تمرکز خود را به روی اهداف شرکت، استراتژی، رشد و گسترش کسب و کارتان بگذارید و فقط کافی است به این فکر کنید که چطور سود و منفعت بیشتری رو عاید شرکت خود کنید.

در واقع یک شرکت ارائه دهنده خدمات جامع پشتیبانی شبکه (MSP) قابل اعتماد نقش یک یار اضافی در تیم شما برای رسیدن به موفقیت هایتان را بازی میکند. وقتی که در اینترنت به دنبال اطلاعاتی می‌­گردید تا به شما برای رفع نیازهای IT شرکتتان کمک کند، قطعا با شرکت‌­های پشتیبانی شبکه مواجه می‌­شوید. به شرکت­هایی که خدمات IT ارائه می­دهند، تحت شرایط خاصی MSP گفته می­‌شود.

در دنیای مدرن MSP به شرکت­های پشتیبانی شبکه ­ای گفته می­ شود که طراحی، اجرا، پشتیبانی و مدیریت سیستم­‌ها و شبکه­‌های کامپیوتری شرکت­‌ها و سازمان­‌ها را بر عهده می­ گیرند. همچنین MSP ها باید این قابلیت ها و توانایی ها را داشته باشند:

  • مدیریت شبکه از راه دور
  • مدیریت دارایی­های سخت ­افزاری
  • مانیتور اتفاقات و مشکلات در هر لحظه­ از شبانه روز
  • تعمیرات سیستم­­ها و تغییرات شبکه، تهیه­ نرم‌­افزارهای موردنیاز با توجه با نیازمندی سازمان
  • تهیه زیرساخت مناسب برای ثبات و توسعه­ شرکت، امکان استفاده از سرویس­های ابری و….

توافقنامه سطح فروش(SLA) حوزه کامل فعالیت شرکت­‌های MSP و سرویس­های موردنظر را مشخص می­ کند.کار کردن با یک شرکت خدمات پشتیبانی شبکه کامپیوتری (MSP) به طور کلی با استخدام یک نیروی IT و یا حتی، کارکردن با شرکت­هایی که صرفا کار پشتیبانی شبکه انجام می­ دهند متفاوت است.

استفاده از خدمات IT شرکت­های پشتیبانی و حتی نیروی IT شاید در نگاه­ اول به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد و یا حتی هوشمندانه به نظر برسد اما در دراز مدت هزینه­ های جانبی و سربار زیادی به جا خواهد گذاشت. MSP ها، با رویکرد مدیریت و کنترل اتفاقات به طرزی فعالانه باعث خواهند شد که تا قبل از بروز مشکلات، خرابی­ها و اتفاقات ناگوار کنترل شوند. درحالی‌که شرکت­های پشتیبانی شبکه معمولی اقدامات مقتضی را بعد از پدید آمدن مشکلات انجام می­دهند. قطعا رویکرد MSP ها می­توانند باعث تداوم بیشتری در کسب و کار شرکت­ها گردند .

شرکت‌­های موفق در حوزه MSP همواره به شما پیشنهاد یک سرویس ۳۶۵/۷/۲۴ خواهند داد، در نتیجه اعتماد کاربران و کارمندان به عملکرد سیستم­های فناوری اطلاعات بیشتر خواهد شد. آنها به وضوح خواهند دید که تیکت‌­هایشان با مسئولیت‌­پذیری بیشتر پاسخ داده می­‌شود و همچنین سرعت حل ­شدن مشکلات­شان به طرز چشمگیری افزایش می‌­یابد.

یکی دیگر از سرویس­‌هایی که باعث افزایش بهره­‌وری سازمان شما می‌­شود Monitoring نام دارد. برای عملکرد سخت‌­افزار، تجهیزات شبکه و امنیتی، سرورها، … به MSP ها این توانایی را می‌­دهد که قبل از به وقوع پیوستن مشکلات آنها را مدیریت کند. به عنوان مثال وقتی سرعت اینترنت به سرور شروع به کم شدن می­‌کند، یک MSP قبل از اینکه کسب و کار شما به کلی تحت تاثیر آن قرار بگیرد با کمک کارشناسان خود به سرعت شروع به بررسی مشکل خواهند کرد و اقدامات لازم را جهت حل این مسئله خواهند نمود.

همکاری با یک ارائه دهنده خدمات مدیریت شده حرفه‌ای چه مزایایی دارد؟

در انجمن‌های آنلاین، بحث متداولی در مورد حول محور برونسپاری به ارائه دهنده خدمات مدیریت شده (MSP) مختلف، ارائه دهندگان راه حل‌های IT و عملیات NOC (مرکز عملیات شبکه) می‌چرخد. این نکته باعث ایجاد بحث‌های بی پایان و نظرات متفاوتی شده، و تقریبا بیشتر از هر موضوع دیگری در زمینه IT مطرح شده است. با وجود تمام این مباحثات دوطرفه، در نهایت بجای ایجاد تیم داخلی، تصمیم به همکاری با MSPهای متخصص و حرفه‌ای اولویت دارد.

تحلیل برونسپاری فعالیت‌های یک ارائه دهنده خدمات مدیریت شده (MSP) بسیار ساده است. آیا MSPها ایستگاه‌های کاری برای ارائه خدمات پشتیبانی‌شان می‌سازند؟ درواقع اکثر آنها این کار را نمی‌کنند، بلکه ایستگاه‌های کاری را از شرکت‌های بزرگی مانند Dell، HP، یا Lenovo خریداری می‌کنند. این نکته در مورد سرورهای فیزیکی، خدمات ابر، نرم افزار RMM و غیره هم صدق می‌کند. دلیل این کار بسیار ساده است. این شرکت‌های بزرگ سخت‌افزارهایی ارائه می‌دهند که ارزان‌تر و قابل اطمینان‌ترند و پشتیبانی از آنها راحت‌تر از سخت افزار مشابهی است که توسط MSP ساخته می‌شود. همکاری با این شرکت‌ها در واقع به‌دلیل اطمینان از محصولات‌شان است. سخت‌افزار آنها نیازهای IT مشتریان را به روشی برآورده می‌کند که معقول‌تر از ایجاد ایستگاه کاری یا سرور جداگانه است.
مطمئنا همین امر را می‌توان برای NOCها و میز خدمات با یکMSP متخصص بکار برد.

حالا که با MSP و برخی از مزایای آن آشنا شدید، حتما یک شرکت MSP مناسب پیدا کنید وبا آنها تماس بگیرید. یک شرکت خدمات پشتیبانی شبکه کامپیوتری (MSP) قابل اعتمادی که در کنار شما مشغول به کار باشد می­تواند نیازهای IT شما را برطرف کند و شما می توانید تمام تمرکزتان را برای رسیدن به اهداف­تان استفاده کنید. مطمئن باشید از نتیجه رضایت خواهید داشت.