از آنجا که سرویس وب پیام کوتاه نت کا به آدرس ( NETK.IR ) در حال تکمیل و افزایش امکانات است، این مستند دستخوش تغییراتی خواهد شد. لذا مراجعه مجدد به این مستند به برنامه نویسان محترم، پیشنهاد می شود. این مستند بعنوان راهنمای استفاده از سرویس وب پیام کوتاه نتکا می باشد و مخاطب آن برنامه نویسانی هستند که آشنا به مفاهیم تکنولوژی SOAP بوده و نحوه ایجاد یک SOAP Client را با زبانی که مسلط به آن هستند بدانند. البته مثالهای کاربردی با زبان PHP در انتهای مستند ارائه شده است. نتکا  ( NETK.IR ) خود را موظف به ارائه صحیح سرویس وب می داند و هیچ تعهدی برای نصب، پیکربندی و راه اندازی SOAP Client بر روی سرویس دهنده های دیگر ندارد و در صورت نیاز مشتری طبق قرارداد جداگانه قابل انجام است.

نحوه عضویت

جهت استفاده از این سرویس وب ابتدا باید درخواست خود را از طریق صفحه مربوطه در وب سایت netk.ir تنظیم و ارسال کنید. بر اساس درخواست شما یک یا چند شماره به حساب شما تخصیص داده می شود که از میان آنها یکی بصورت شماره پیش فرض (Default) انتخاب می شود. با استفاده از شناسه کاربری و رمز عبوری که در فرم ثبت نام وارد می کنید، پس از شارژ اعتبار و فعالسازی حساب شما توسط مدیر سیستم، اجازه استفاده از سرویس وب را خواهید داشت که در ادامه به معرفی متدهای سرویس وب، پارامترهای ورودی و خروجی آنها، کدهای خطا و کدهای وضعیت پیام کوتاه می پردازیم.

چرا وب سرویس پیام کوتاه نتکا را انتخاب کنم؟

تعاریف

برای هر پیام کوتاه که ارسال می کنید، یک کد پیگیری منحصر به فرد باز گردانده می شود که بوسیله آن می توانید از وضعیت تحویل (Delivery) پیام کوتاه اطلاع کسب کنید. در سرویس وب پیام کوتاه نتکا ( NETK.IR ) ، این کد عددی بالای ١٠٠٠ است.

در صورت بروز خطا مثلا عدم دسترسی به بانک اطلاعاتی، سوئیچ مخابرات و یا بروز خطا در اعتبارسنجی پارامترهای ارسال شده در فراخوانی عملیاتهای سرویس وب، یک آبجکت SoapFault بازگردانده می شود که دو خصیصه (Property) آن به نام faultcode و faultstring آن دارای مقدار است که به ترتیب کد خطا (برای نمایش خطاهای سفارشی شده توسط برنامه نویس) و دیگری توضیح قابل فهم خطا می باشد که در جدول یک شرح آنها آمده است. در حال حاضر کد خطا عددی بین ١ تا ٢٠ است.

این کد وضعیت تحویل (Delivery) پیام کوتاه را در لحظه درخواست مشخص می کند که شرح آنها در جدول دو آمده است.

وقتی پیام کوتاهی به هر یک از شماره های تخصیص یافته شما ارسال می شود، پس از تایید صحت شماره، اطلاعات پیام کوتاه که شامل شماره فرستنده، متن پیام، شماره شما و کد امنیتی می باشد به آدرس اینترنتی (URL) که مشخص کرده اید بصورت POST ارسال می شود. جهت اطمینان از اینکه درخواست از طرف سرویس دهنده نتکا ( NETK.IR ) ارسال شده می توانید از کد امنیتی همراه پیام استفاده کنید. بدین صورت که با فراخوانی عملیات verifyReceive از سرویس وب و ارسال کد امنیتی یک پاسخ از نوع منطقی (Boolean) دریافت می کنید که True به معنای صحت پیام و False به معنای عدم صحت پیام است. البته موارد دیگری نیز جهت اطمینان از صحت پیام وجود دارد که با بررسی بیشتر نوع درخواست ارسالی توسط سرویس دهنده نتکا قابل پیاده سازی توسط برنامه نویس می باشد.