هزینه خدمات پسیو شبکه چقدر است؟

هزینه خدمات پسیو و زیرساخت شبکه به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع شبکه ای که راه اندازی می‌شود، گستردگی شبکه، تعداد نودها، ابعاد محل و موارد بسیار دیگری نیز می‌توانند در قیمت گذاری نصب زیرساخت شبکه یک شرکت یا سازمان تاثیرگذار باشند. تیم متخصص ما با نهایت دقت در محاسبه تعرفه نصب زیرساخت شبکه، با برآورد هزینه های اجرایی زیرساخت شبکه متناسب با بودجه شما اقدام به اجرای زیرساخت شبکه شما می‌نماید.

انتخاب مناسب‌ترین تعرفه خدمات پسیو شبکه

در تمامی پروژه‌های اجرای پسیو شبکه، برآورد هزینه مهم‌ترین فاکتور برای شروع و به انجام رسیدن آن می‌باشد. بسیاری از پروژه‌ها در مرحله برآورد، به دلیل بالا رفتن قیمت‌ها از بودجه تأمین شده، به مرحله اجرا نخواهند رسید! در نتیجه مهم‌ترین فاکتور در انجام زیرساخت شبکه، برآورد دقیق هزینه اجرای پروژه پسیو می‌باشد. برای اینکه بتوانید مناسب‌ترین هزینه را در نظر بگیرید، توجه به نکات زیر اهمیت بسیاری دارد:

چه فاکتورهایی بر هزینه پروژه های زیرساخت شبکه تاثیرگذار است؟

توسعه

توسعه

آینده نگری و در نظر گرفتن قابلیت توسعه پذیری پیش از اجرای پروژه
نقشه

نقشه

برآورد دقیق تعداد، متراژ و اندازه اجناس مصرفی  جهت عدم هدر رفت منابع
تجهیزات

تجهیزات

انتخاب درست نوع اجناس و تجهیزات پسیو شبکه متناسب با بودجه شده
هدف

هدف

تعیین اهداف مشخص و درست از اجرای زیر ساخت و پسیو شبکه

لیست قیمت خدمات پسیو شبکه

کلیه هزینه‌های مندرج در جدول لیست خدمات پسیو شبکه، متوسط قیمت پروژه پسیو می‌باشد. تعیین هزینه‌های نهایی پروژه بدون بازدید دقیق از محل اجرا امکان‌پذیر نیست.

آخرین بروز رسانی : ۲۵ آبان ۱۳۹۸

ردیفشرح کالا / خدماتتعدادواحدمبلغ واحد (ریال)
۱کابل کشی (داخلی) (شبکه ، کواکسیال ، تلفن تا ۱۰ زوج ، برق تا سایز ۳ در ۴ )۱متر۲۵.۰۰۰
۲کابل کشی فیبر نوری (داخلی)۱متر۲۵.۰۰۰
۳نصب داکت۱متر۲۰.۰۰۰
۴نصب ترانک به همراه اتصالات۱متر۵۰.۰۰۰
۵نصب پریز ماژولار بر روی ترانک (شبکه – تلفن – برق)۱عدد۵۰.۰۰۰
۶نصب پریز تک پورت کامل روکار دیواری (شبکه – تلفن – برق)۱عدد۶۰،۰۰۰
۷نصب پریز تک پورت کامل توکار دیواری (شبکه – تلفن – برق)۱عدد۷۰،۰۰۰
۸نصب پریز دو پورت کامل روکار دیواری (شبکه – تلفن)۱عدد۱۱۰،۰۰۰
۹فیوژن فیبر نوری۱عدد۶۰۰،۰۰۰
۱۰تست و شماره گذاری نودهای شبکه۱عدد۵۰،۰۰۰
۱۱نصب رک دیواری به همراه نصب تجهیزات۱عدد۸۰۰،۰۰۰
۱۲نصب پچ پنل ۲۴ پورت شبکه – UTP۱عدد۱،۲۰۰،۰۰۰
۱۳نصب پچ پنل ۲۴ پورت شبکه – SFTP۱عدد۱،۵۰۰،۰۰۰
۱۴نصب پچ پنل تلفنی ۲۵ پورت۱عدد۱،۲۰۰،۰۰۰
۱۵نصب پچ پنل تلفنی ۵۰ پورت۱عدد۱،۷۰۰،۰۰۰
۱۶آرایش رک دیواری به همراه نصب تجهیزات۱عدد۵۰۰،۰۰۰
۱۷آرایش رک ایستاده به همراه نصب تجهیزات۱عدد۱،۰۰۰،۰۰۰
۱۸باز و بست تجهیزات شبکه سنگین داخل رک
(Server – Storage – …)
۱عدد۵۰۰،۰۰۰
۱۹ساخت پچ کورد بدون کانکتور۱عدد۲۰،۰۰۰
۲۰نصب دوربین مداربسته۱عدد۶۰۰،۰۰۰
۲۱نصب دستگاه DVR (ضبط تصاویر دوربین آنالوگ)۱عدد۵۰۰،۰۰۰
۲۲نصب دستگاه NVR (ضبط تصاویر دیجیتال)۱عدد۱،۰۰۰،۰۰۰
۲۳کابل کشی دوربین مداربسته۱متر۲۰،۰۰۰
۲۴نصب لوله فلکسی۱متر۴۰،۰۰۰
۲۵نصب سانترال کم ظرفیت به همراه تنظیمات دستگاه۱دستگاه۲،۰۰۰،۰۰۰
۲۶رانژه خط شهری و داخلی۱خط۲۰۰،۰۰۰

تمامی قیمت های پسیو شبکه اعلام شده میانگین هزینه ها می‌باشد و برای پروژه های بزرگ با متراژهای بالا قطعاً هزینه های اجرای شبکه نیز کاهش می‌یابد.

عوامل موثر بر هزینه نصب و راه اندازی شبکه

برخلاف نظر عموم که عقیده دارند زمانی که از تکنولوژی وایرلس استفاده می‌کنیم دیگر نیازی به کابل نداریم. در واقع حتی یک شبکه وایرلس هم به یک زیرساخت کابلی قوی و ساختاریافته نیاز دارد. بخش عمده‌ای از هزینه راه اندازی یک شبکه کامپیوتری صرف خرید تجهیزات پسیو شبکه می‌شود که بسته به نوع کابل، سوئیچ‌ها، روترها و… هزینه متفاوتی خواهد داشت. کیفیت اجرای کابل کشی شبکه های کامپیوتری نقش بسیار مهمی در استاندارد سازی شبکه یک شرکت یا سازمان ایفا می‌کند. هر چقدر زیر ساخت شبکه های کامپیوتری شما بصورت استاندارد و اصولی انجام شده باشد، بالاترین بازدهی را خواهید داشت و مشکلات احتمالی در کمترین زمان برطرف خواهد شد.

هزینه راه اندازی شبکه یک شرکت یا سازمان چقدر است؟

فاکتور دیگری که می‌تواند در هزینه نصب و راه اندازی شبکه تاثیرگذار باشد، نوع شبکه است. شبکه Wi-Fi در مقایسه با یک شبکه که به صورت ساخت یافته کابل کشی شده، هزینه کمتری خواهد داشت (هرچند نوع استفاده از شبکه های کامپیوتری را حتماً باید در نظر گرفت). هزینه کابل کشی شبکه بر اساس نیاز شرکت یا سازمان شما می‌تواند متفاوت باشد. مثلا این که کابل‌ها داخل دیوار باشند یا از طریق داکت پلاستیکی هدایت شوند. همچنین ممکن است در طول مسیر کابل کشی شبکه موانعی باشد که این مورد نیز بر هزینه کابل کشی شبکه تاثیرگذار است. برای همین تعیین این گونه هزینه ها توسط کارشناس پسیو، پس از بازدید حضوری از محل پروژه پسیو انجام می‌شود.

بودجه کارفرما

برای انجام پروژه زیر ساخت شبکه از مهم ترین عوامل مؤثر برای تعیین هزینه اجرای پروژه پسیو است، به طور مثال برای راه اندازی شبکه کامپیوتری در یک شرکت کوچک، کارشناسان نتکا با بررسی نیازهای کارفرما استراتژی شبکه‌ای را به شما مشاوره می‌دهند که در قیمت پروژه پسیو شبکه حداکثر صرفه جویی انجام شود. البته کارشناسان ما حداقل‌هایی را نیز در قیمت‌گذاری در نظر می‌گیرند تا یک شبکه استاندارد و با کیفیت بالا برای شما فراهم کنند.

هزینه کابل کشی شبکه

پروسه کابل کشی شبکه ممکن است ساده به نظر بیاید، ولی در واقع پیچیده ترین قسمت کار است. برای همین تکنسین‌ها برای محاسبه قیمت کابل کشی شبکه فاکتورهای بسیاری را در نظر می‌گیرند. مانند بسیاری از کارهای تخصصی دیگر، تکنسین های شبکه نیز باید دانش اصول کابل کشی شبکه را داشته باشند. برای همین، بهتر است که از یک متخصص شبکه با تحصیلات و تجربه لازم برای پروژه‌های پسیو شبکه استفاده شود. یکی از اصول مهم در کابل کشی شبکه در نظر گرفتن ایمنی و محافظت از کابل های شبکه است. با توجه به اینکه شرکت ها همیشه در حال رشد و توسعه هستند، پس اگر اصول کابل کشی شبکه در راه اندازی شبکه رعایت نشود شرکت یا سازمان در آینده خسارت های مالی زیادی را متحمل می شود. با توجه به اینکه با به کارگیری متخصصین شبکه، معمولا هزینه پروژه پسیو شبکه بالا می‌رود، اما این یک سرمایه‌گذاری خوب به حساب می‌آید زیرا آن‌ها کار را با ایمنی بالا و تضمین شده تحویل شما می‌دهند.

در بسیاری از موارد انجام زیر ساخت شبکه با هدف خاصی انجام می‌گیرد که می‌تواند زمان و هزینه زیادی را شامل شود، بنابراین بسیاری از شرکت ها نیازهای آینده کسب و کار خود را نیز در نظر می‌گیرند و بسته به نوع تکنولوژی و تجهیزات مورد استفاده عمل می‌کنند. یک شرکت کوچک به طور متوسط به ازای هر نود ۲۰ متر کابل نیاز دارد و یک مجموعه کوچک با نهایت ۱۰ نود، متوسط ۲۰۰ متر کابل شبکه نیاز دارد. شاید در آینده نیاز به دوربین مداربسته تحت شبکه و یا سیستم های حفاظتی داشته باشد که می‌توانند برای صرفه جویی در هزینه های آتی کابل های مورد نیاز را زودتر نصب کنند. متخصصین شبکه پس از تعیین تعداد کابل ها، مسیر کابل ها را درون رک نیز تعیین می‌کنند. این کار به آن‌ها اجازه می‌دهد تا ابزارهای مناسب برای آرایش رک و مدیریت کابل را برای محافظت از کابل‌ها انتخاب کنند.

دانلود لیست قیمت خدمات پسیو شبکه نت کا ( netk.ir ) سال ۹۸