خدمات پسیو شبکه، یکی از مهم‌ترین بخش‌های نصب و راه اندازی شبکه می‌باشد که به خدمات مرتبط با زیرساخت شبکه اتلاق می‌گردد. پسیو (Passive) در لغت به معنی غیرفعال می‌باشد. تجهیزات پسیو شبکه و خدمات پسیو شبکه‌های کامپیوتری هیچ‌گونه فعالیتی بر روی سیگنال و یا دیتای در حال گذر در شبکه انجام نمی‌دهند. در نتیجه خدمات پسیو شبکه در واقع فقط به خدمات نصب و پیاده سازی زیرساخت شبکه، نصب و راه‌اندازی تجهیزات شبکه و سرور، خدمات کابل کشی شبکه و ترانکینگ بصورت ساخت یافته، نصب وراه اندازی تلفن سانترال، برق و UPS گفته می‌شود و وارد مرحله پیکربندی نمی‌گردد.

برای تجهیزات Passive می توان داکت، ترانک، Keystone، Patch Cord، Patch Panel، Rack، انواع کابل های مسی (UTP, FTP, STP)، انواع کابل های فیبرنوری (Single Mode, Multi Mode, NZDSF) و بسیاری از تجهیزات دیگر را نام برد.

مراحل اجرای پسیو شبکه
بازدید از محل پروژه

ابتدا کارشناسان متخصص پسیو شبکه نت کا ( netk.ir ) از محل انجام پروژه بازدید کرده و اطلاعات مورد نیاز اولیه برای طراحی، مقدمات اجرای پروژه پسیو شبکه و پیش‌فاکتور را جمع‌آوری می‌کنند. بازدید کارشناس به منظور جمع‌آوری اطلاعاتی مانند متراژ، مسیرهای عبوری و امکان‌سنجی پروژه و بررسی نیازهای مشتری انجام می‌شود.

طراحی زیرساخت شبکه

در این مرحله نقشه زیرساخت شبکه طراحی می‌گردد. زیرا باید تمام امکان‌سنجی‌ها، آینده‌نگری‌ها و شرایط فیزیکی محیط کاملاً سنجیده شده و یک نقشه اصولی، مطابق با استاندارد روز از شبکه‌های کامپیوتری طراحی گردد، اهمیت این مرحله به‌ این دلیل است که در بسیاری از مواقع پس از انجام خدمات پسیو شبکه امکان تغییرات در آن عملاً وجود ندارد!

کابل کشی شبکه

پس از تأیید نقشه شبکه، اجرای کابل‌کشی شبکه و ترانکینگ به صورت ساخت یافته شروع می‌شود. که به دو صورت روکار یا توکار انجام می‌پذیرد، در محل‌های روکار داکت‌کشی انجام می‌شود. در این مرحله از مرغوب‌ترین نوع کابل‌ها استفاده می‌شود.

نصب و آرایش رک

بعد از انجام کابل‌کشی نوبت به نصب رک، آرایش رک، نصب پچ پنل، پچ کورد، سوئیچ‌ها، روترها، سرورها و تجهیزات شبکه داخل رک می‌رسد. در نهایت تمامی نودها، پریزها، کیستون‌ها نصب می‌گردد.

تست شبکه

بعد از اتمام این مرحله، نوبت به تست سیگنال شبکه می‌رسد و باید تمامی نودها از نظر سالم بودن ارتباط، تست گردند تا مشخص شود که هیچ‌گونه قطعی در ارتباط کابلی وجود ندارد. این مرحله توسط متخصصان شبکه و با استفاده از ابزارهای تست فلوک انجام می‌شود.

انتخاب مناسب‌ترین قیمت خدمات پسیو شبکه:

در تمامی پروژه‌ها هزینه اجرای پسیو شبکه، مهم‌ترین فاکتور برای شروع و به انجام رسیدن آن می‌باشد. بسیاری از پروژه‌ها در مرحله برآورد هزینه، به دلیل بالا رفتن قیمت‌ها از بودجه تأمین شده، به مرحله اجرا نخواهند رسید! در نتیجه مهم‌ترین فاکتور در انجام زیرساخت شبکه، برآورد دقیق هزینه اجرای پروژه پسیو می‌باشد.

اجرای کابل کشی شبکه، تلفن، برق و دوربین مداربسته

آرایش انواع رک ایستاده و دیواری

داکت کشی شبکه و ترانکینگ شبکه

نصب رک و اتاق سرور

نصب سنسورها و تجهیزات هوشمند سازی جهت کنترل شبکه و زیرساخت‌

طراحی و استاندارد سازی اتاق سرور

ارائه نقشه و گزارش کار از بستر کابلی و بی‌سیم شبکه

بخشی از خدمات پسیو شبکه ما :

طراحی شبکه و نقشه شبکه

اجرا و پیاده سازی شبکه ساختار یافته

ارتقا و بهینه سازی زیرساخت شبکه قدیمی

نصب نودها، پریزها، کیستون‌ها و پچ پنل

نصب و راه‌اندازی دوربین مداربسته تحت شبکه

نصب سیستم‌های اعلام و اطفاء حریق برای اتاق سرور

نصب تجهیزات شبکه مانند: سوئیچ، روتر، سرور، رادیو

تیم متخصص ما این آمادگی را دارد تا علاوه بر رعایت تمام استانداردها و استفاده از برندهای معتبر، اقتصادی‌ترین راهکار برای خدمات پسیو شبکه‌های کامپیوتری مطابق با نیاز حال و آینده شبکه شرکت شما ارائه دهد.