ASP مخفف کلمه Active Server Pages است و یک محیط منحصر به فرد برای شرکت مایکروسافت به حساب می آید ، این زبان برنامه نویسی اکنون قدیمی شده است و جای خود را به زبان اسکریپت نویسی ASP.NET داده است. در همینجا به این نکته اشاره کنیم که در واقع ASP.NET یک زبان برنامه نویسی طراحی سایت نیست . تکنولوژی برنامه نویسی وب با استفاده از دات نت است، شما می توانید با #C یا زبان های برنامه نویسی دیگر دات نت ASP.NET بنویسید. معمولا تعداد خط کدی که باید برای یک طراحی سایت asp.net نوشته شود نسبت به php بالاتر است برای همین طراحی سایت asp.net زمان بیشتری را از برنامه نویس سایت می گیرید تا php مثلا شما یک تک کد اضافه یا کم کنید برنامه دوباره باید کامپایل شود برای همین برنامه نویسی با asp.net حوصله و صبر زیادی را می خواهد . با استفاده از برنامه نویسی asp.net ، می توان سایت هایی زیبا و جذاب را طراحی و کدنویسی کرد صفحات ASP شامل دستورات و فایل هایی و (تگهای HTML) ، متن و دستورات اسکریپت هستند با استفاده از برنامه نویسی asp.net ، می توان اطلاعات متفاوتی را از طریق فرمهای موجود در صفحات سایت جمع آوری و پردازش مورد نظر را انجام داد .

واقعیت این است که قبل از آگاهی از قیمت طراحی سایت خود ، نیاز است بدانید چه چیزی از وب سایت خود می خواهید ، چه انتظاراتی دارید و چگونه می خواهید آن انتظارات را برآورده کنید ؟ واقعیت این است که شما هیچ گاه به اندازه ما در مورد انواع وب سایت ها ، نحوه کارکرد آنها ، مشکلات و مزایای هر کدام از روش های طراحی سایت اطلاعات و آگاهی ندارید ، همانطور که ما نیز در مورد بسیاری از جنبه های کاری و حرفه ای شما آگاهی نداریم .

لازم است این نکته را ذکر کنیم ، طراحی سایت های حرفه ای به هیچ وجه ارزان نیست در واقع یک وب سایت حرفه ای نمی تواند ارزان باشد زیرا که طراحی یک سایت حرفه ای نیاز به استخدام و بکارگیری افراد حرفه ای دارد بکار گیری افراد متخصص و حرفه ای با سطح دانش بالا که سالیان زیادی به مطالعه و آموزش پرداخته اند ارزان نیست .

طراحی سایت با asp.net برای شما مزیت هایی دارد که به اختصار این مزیت ها را بیان می کنیم :

وجود نیروی متخصص در بازار ایران ، قابلیت گسترش برنامه در آینده ، منیت بالای این فریم ورک و امکانات فراوان برای حفظ امنیت نرم افزار ، ساختار چند لایه دات نت . جهت طراحی سایت با ASP.NET نیاز به دیتابیس نیز هست که این دیتابیس ۲۰۱۶ SQL server  نام دارد که از لحاظ امنیت همتا ندارد.

اما طراحی سایت با asp.net برای شما نیزمعایبی هم به دنبال دارد اگر سایت شما با برنامه asp.net طراحی شده باشد و شما با آن زبان آشنایی نداشته باشید امکان ویرایش صفحات خود را از طریق کد نویسی از دست خواهید داد و همیشه به یک برنامه نویس احتیاج دارید . قابل ذکر است که شرکت های زیادی بعلت اینکه دیتابیس را از پایه نوشته و حق کپی رایت آن را محفوظ می دانند کدهای صفحات را به شکل رمزگذاری درآورده و در سایت شما آپلود میکنند در این مورد شما فقط می بایست با آن شرکت جهت هرگونه تغییرات در سایت وارد گفتگو شوید که این کار قطعا هزینه مجدد را برای شما در بر خواهد داشت .

asp.net توانسته امتیازات و مزیت‌های بسیار زیادی را به خود اختصاص دهد که هر کدام از آن‌ها توانسته‌اند نظر توسعه دهندگان زیادی را به سمت خود جذب کنند.

  1. ASP.NET از معماری MVC پیروی می‌کند که امکان ورود، پردازش و خروجی جداگانه برنامه را فراهم می‌کند. این معماری سه لایه که با نام Model-View- Controller شناخته می‌شود، قطعات به هم پیوسته‌ای دارد و می‌تواند جنبه‌های خاص و مختلف را برای توسعه برنامه‌های نرم افزاری مدیریت کند .
  2. در Asp.net هر کار ویژه‌ای را می‌توان به راحتی انجام داد. از معمولی‌ترین کارها تا وظایف پیچیده را با استفاده از برخی دستورالعمل‌ها می‌توان به سادگی به انجام رساند. The common language runtime این قابلیت را دارد تا فرآیند توسعه را ساده‌تر کند.
  3. ویژگی مدیریتی عالی Asp.net از طریق سیستم پیکربندی سلسله مراتبی مبتنی بر متن آن کمک می کند. و از آنجا که این پیکربندی ها به صورت متون ساده گنجانیده شده اند، برای اعمال تنظیمات جدید می توانید از ابزارهای مدیریت لوکال استفاده کنید. این کار بدون نیاز به راه اندازی مجدد سرور یا لزوم پیاده سازی آنها به صورت جداگانه یا جایگزینی کد درحال اجرا، بسیار آسان تر می شود.
  4. خروج Cross-platform باعث شده چارچوب زبان (language) امکان جابجایی، پیکربندی و استقرار آسان بین بسترهای نرم افزاری را فراهم می‌کند.
  5. و …

امنیت ویژگی خوبی در پلتفرم asp.net است. شما می‌توانید از طریق ویژگی‌های احراز هویت ویندوز و پیکربندی هر برنامه ای، ایمنی برنامه‌های خود را توسعه دهید. پس از این طریق می‌توانید تمامی نگرانی‌های خود را کنار بگذارید و به با خاطری آسوده مشغول به انجام دادن کارهای خود شوید.

  1. عیبی که درباره asp.net می‌توانیم بیان کنیم، پرهزینه و اقتصادی نبودن آن است که برای بسیاری از افراد اهمیت بالایی را دارد. زمانی که asp.net را با گزینه‌ها و پیشنهادهای منبع باز مقایسه کنید، خودتان به راحتی متوجه هزینه‌های بالاتر آن خواهید شد. چرا که شما برای استفاده از برخی ویژگی‌ها و داشتن دسترسی، نیاز است تا هزینه‌های مختلفی را پرداخت کنید. به عنوان مثال در پلتفرم asp.net شما مجبور به پرداخت هزینه برای مجوزهای SQL Server، مجوزهای Visual Studio، مجوزهای سرور ویندوز و… هستید.

  2. مستنداتی که در asp.net وجود دارند، به اندازه‌ای که شما دلخواه آن هستید، نیستند. به همین علت شما در هنگام انجام دادن برخی کارها ممکن است با مشکلات مختلفی رو به رو شوید. یکی از فعالیت‌هایی که کمبود شدید این مستندات حس می‌شوند، ساخت برنامه‌های MVC است.
  3. کاربران زیادی وجود دارند که این ادعا را دارند که ASP.NET core هنوز بسیار خام است. در حالی که برخی دیگر برعکس این ادعا را دارند. در ادامه به صورت کامل مزیت‌های ASP.NET core را مورد بررسی قرار خواهیم داد.حالا دلیل ادعای خامی چه چیزی می‌تواند باشد؟ کاربران می‌گویند که Data Access ممکن است ۱۰۰ درصد انتظارات را برآورده نکند. به همین علت زمانی که در حال آماده کردن برنامه خود هستید، باید به اندازه کافی مراقب باشید. چرا که این احتمال وجود دارد تا کدهای خاصی کار نکنند و از همین طریق پروژه شما با شکست مواجه شود و یا نتوانید آن نتیجه دلخواهی که در ذهن داشتید را به دست بیاورید.
  4. یکی دیگر از عیب‌هایی که در این مقاله مورد بررسی قرار دهیم، ایجاد تغییرات در برنامه است. به عنوان مثال برخی از تغییراتی که اعمال می‌شوند، ممکن است به گونه‌ای باشند که در ورژن بعدی برنامه شما کار نکنند. یعنی نسخه فعلی برنامه شما مفید خواهد بود و از نسخه جدید نمی‌توانید هیچ بهره‌ای را ببرید. از این رو باید خودتان را برای کمک گرفتن از GitHub آماده کنید.
  5. تنظیمات پیکربندی که در برنامه وب ASP ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشید، بسیار مبهم است. همچنین ذخیره آن‌ها در متاباز IIS انجام می‌شود. برای اینکه بتوانید به متاباز دسترسی پیدا کنید، به ابزارهای خاصی نیاز خواهید داشت. از جمله این ابزارها می‌توان به Internet Service Manager اشاره کرد. دلیل نیز آن بوده که این برنامه به صورت قالب اختصاصی روی دستگاه سرور ذخیره شده است. انجام دادن کارهایی مانند تغییر تنظیمات بسیار سخت است. چرا که پشتیبانی از این بخش بسیار محدود بوده و به همین علت ممکن است با مشکلات مختلفی رو به رو شوید.

مدت زمان طراحی

طراحی سایت با نیازهای شما متغیر می باشد

هدیه ویژه ما

یک پنل کامل ارسال و دریافت سامانه پیامکی

هزینۀ پایۀ طراحی

هزینۀ پایۀ طراحی حداقل ۳۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان می باشد.

جهت مشاوره با کارشناس مربوطه می توانید با شماره تماس ۰۹۱۲۴۱۶۸۰۸۴ تماس حاصل نمایید .