نکات مهم در پرداخت الکترونیک کارت های عضو شتاب

۱ – پس از پرداخت مبلغ سفارش، امکان بازگشت مبالغ پرداختی وجود نخواهد داشت.

۲ – در زمان پرداخت الکترونیکی به مبلغ پرداخت توجه نمایید، در صورت مغایرت مبلغ پرداخت با مبلغ فاکتور سفارش، از پرداخت آن خودداری نموده و با بخش پشتیبانی تماس بگیرید.

۳ – در صورتی که پول از حساب شما کسر شده است اما فاکتور شما در سامانه همچنان پرداخت نشده باقی مانده است، تا ۴۸ ساعت از پرداخت مجدد خودداری نموده ، درصورتی که بعد از ۴۸ ساعت پول کسر شده به حساب شما بازگشت و وضعیت استعلام همچنان پرداخت نشده باقیمانده بود، مجدد نسبت به پرداخت مبلغ اقدام نمایید .

۴ – لازم است پس از پرداخت در درگاه بانک، بر روی دکمه ” تایید پرداخت” کلیک نمایید تا نتیجه پرداخت شما از سوی بانک به سامانه ارسال گردد .

۵ – تمامی دروازه‌های پرداخت برای هر تراکنش یک شناسه پیگیری ایجاد می‌نمایند که این شناسه معمولا در سایت دروازه پرداخت به شما نمایش داده می‌شود. توصیه می‌گردد این شناسه پیگیری را حفظ نموده تا در صورت رخ دادن هرگونه مشکل، بتوان با کمک آن تراکنش را در سمت دروازه پرداخت، پیگیری نمود.

۶ – در مواردی که از فعال بودن کارت، قابلیت پرداخت اینترنتی و وارد کردن اطلاعات در سایت بانک اطمینان دارید، اما پیامی که در سایت بانک مشاهده می‌نمایید به معنی غیرفعال بودن کارت یا اشتباه در وارد کردن اطلاعات است، توصیه می شود یکبار رمز دوم کارت را از طریق پایانه های خودپرداز بانک موردنظر تغییر دهید .

۷ – معمولا در دروازه های پرداخت اینترنتی برای مسایل امنیتی تصویری وجود دارد که بصورت تصادفی مقداری در آن تصویر نمایش داده می‌شود و از کاربر خواسته می‌شود تا آن را وارد کند، اگر در سایت بانک اعلام شده است که این مقدار به بزرگی و کوچکی حروف حساس است، حتما این مساله را رعایت کنید .

۸ – کاربران می‌توانند از کارت آشنایان و بستگان برای پرداخت استفاده کنند و هیچ اصراری بر یکسان بودن نام کاربر و مالک کارت نیست.

۹ – وجه کسر شده از حساب کاربرانی که برای پرداخت وجه اقدام نموده و در سایت دروازه پرداخت اینترنتی( سایت بانک) یا در این سایت با پیغام عدم موفقیت در پرداخت وجه مواجه شده ولی وجه از حسابشان کسر شده است، بصورت خودکار حداکثر تا ۴۸ ساعت، به کارت بازخواهد گشت. چنانچه طبق صورتحساب دریافتی از کارت خود اطمینان دارید که وجه به کارت عودت داده نشده است با مرکز تماس بانک مربوطه(دروازه پرداخت اینترنتی مورد استفاده) تماس بگیرید.