دیسیبل شدن اینستاگرام

مدتی هست دوستان از ما سوالاتی در مورد دیسیبل شدن اکانت های اینستاگرام می پرسند ، لازم دونستیم یه مطلب در این خصوص انتشار بدیم تا مشکل عزیزان برطرف بشه ! اگر مثل ما سرد و گرم دنیای اینستاگرام کشیده باشید حتما براتون پیش اومده که یه روزی بی خبر از همه جا گوشی در دستتون گرفته و با شوق و اشتیاق میخواستید اینستاگرام تون چک کنید که با پیغام وحشتناک زیر روبرو شدید:

این پیام میگه که کاربر همیشه خوشحالم امروز میخوام حالت بگیرم. چون قوانین ما رو رعایت نکردی اکانتت رو غیرفعال کردیم! یه جورایی معنی همون حذف کردن اکانت میده، اما باید بدونید که اکانت شما هیچ وقت از دیتابیس اینستاگرام حذف نمیشه حتی اگر بدترین اتفاقی که میتونه بیوفته برای اکانتتون باز هم اطلاعات شما همیشه در اینستاگرام محفوظه. اما زیاد خوشحال نباشید چون اینستاگرام به این راحتی هر پیجی که دیسیبل شده رو برنمیگردونه مخصوصا از نوع ایرانی رو! یه جورایی مانع دسترسی شما به پیج تون میشه. در این حالت شما نمیتونید به اکانتتون لاگین کنید و طبیعتا هیچ اطلاعاتی از پست ها و مطالبتون هم برای هیچ کدوم از فالوور ها و کاربران اینستاگرام نمایش داده نمیشه. اطلاعات ضد و نقیضی هم در مورد اینکه آیا آی دی شما رو حفظ میکنه یا آزادش میکنه وجود داره. خود من که ندیدم آی دی که دیسیبل شده باشه آزاد بشه برای استفاده فرد دیگه ای اما یه عده از دوستان میگن ما دیدیم (دمشون گرم!) . پس حالا که تجربه ش کردید، اگر کسی ازتون پرسید دیسیبل چیست؟ یا دیسیبل شدن اکانت اینستاگرام چیست؟ به خوبی براش توضیح بدید.

دلیل دیسیبل شدن اکانت اینستاگرام :

خب حالا اصلا دلیل غیرفعال شدن اکانت اینستاگرام یا همون disable شدن اکانت اینستاگرام چیه؟
دو دست از دلایل اینجا وجود داره که دسته اول در اختیار شماست و دسته دوم در اختیار شما نیست!
دسته اول:
یه سری موارد هست که شما باید رعایت کنید در اکانت اینستاگرامتون و نقض اون موارد باعث میشه اینستاگرام یه همچین برخورد خشنی باهاتون بکنه (به فارسی سخت گفتم!) اما این موارد کدوما هستن:
– استفاده از فالوور فیک: تا اونجا که یادم میاد اینستاگرام از همون ابتدا با فالوور فیک مخالف بود و خط و نشون های خودش کشید اما در عمل موفق نبوده تا الان که جلوی این نوع فالوورها یا افزایش فالوورهای اکانتهای اینستاگرامی بگیره چون کسانی که این فیک اکانت ها رو میسازن هم بیکار ننشستن که!! اونا هم برنامه هاشون پیشرفته تر کردن همگام با اینستاگرام اما خب بعضی وقتا بعضیاشون ضعیف عمل میکنند و این فالوورها شناسایی میشن روی اکانت ها و اون اکانت دیسیبل میشه. البته تحت شرایط خاصی که اینستاگرام این شرایط خاص فاش نمیکنه. چون اگر اینطور باشه هر کسی به راحتی میتونه برای دیگری فالوور فیک ارسال کنه و اکانتش دیسیبل کنه! پس اینکه خیلی ها میگن هر کسی فالوور فیک داشته باشه بسته میشه پیجش باید بگیم نه عزیزم به این راحتی ها هم نیست و شرایط خاصی داره.
– استفاده از ربات ها: این که دیگه خوراک خودمه و سال هاست که باهاش درگیرم چون یکی از ربات های اینستاگرامی داخل ایران مدیریت کردم و میکنم. من نمیگم ربات باعث دیسیبلی اکانت نمیشه، من میگم دلیل قطعی دیسیبلی نمیتونه باشه. چون مثل مورد قبلی هزاران اکانت روزانه دارن با ربات ها کسب و کار هاشون در اینستاگرام مدیریت میکنند و حتی خیلی ها سال هاست که ربات روی اکانتشون فعاله. بخصوص اینکه طراحان ربات ها از نظر فنی خیلی سطح بالاتری به نسبت کسانی دارند که برنامه های ساخت فالوور فیک میسازند و مرتبا الگوریتم های ربات هاشون به روز میکنند. اما اتفاقی که میوفته اینه که عده ای در استفاده از ربات خیلی عجول هستن و مرتبا سرعت افزایش میدن یا همه قابلیت ها ربات در بدترین شکل ممکن فعال میکنند و فشار زیادی روی اکانتشون میارن. متاسفانه به بلاکی ها هم توجه نمیکنند. هر بلاکی از طرف اینستاگرام یک هشدار هست به شما که آقا مراقب کاری که داری میکنی باش من حواسم بهت هست که داری چیکار میکنیا!!! اما متاسفانه بعد از رفع بلاکی این عزیزان بجای اینکه مدتی اصلا از ربات استفاده نکنند یا فشار به حداقل برسونن میان بدتر سرعت بالاتر میبرن برای جبران روزهایی که بلاک بودن! ای بابا دست رو این دل نزارید که خونه. البته مسلم هست که کیفیت ربات هم خیلی مهمه اصولا در مورد رباتی که میخواید استفاده کنید تحقیق کنید و سراغ برندهایی که تازه شروع به کار کردن هم نرید.

این دو مورد مفصل توضیح دادیم چون خیلی سرشون حرف و حدیث و افسانه ساختن یه سری از دوستان!

بعد از این همه صحبت امیدوارم تصمیم نگرفته باشید که اینستاگرام برای همیشه کنار بزارید!

اما سایر موارد دسته اول:

– ارسال محتوای کپی شده که شامل حق کپی رایت هست. اینکه هر جور دوست دارید ویدئو میسازید و از هر تصویر و موزیک و ویدئویی برای منتاژش استفاده میکنید بالاخره کار دستتون میده! اینستاگرام به شکل خیلی وسواسی روی این مورد حساسه و حتما تجربه داشتید که بخصوص ویدئویی ارسال کنید که بعد از چند ثانیه حذف بشه و با پیغام حق کپی رایت روبرو بشید. میدونم خیلی زور داره اما کپی رایت تو خیلی از کشورها بر عکس اینجا ضوابط خودش داره و حمایت میشه.
– ارسال محتوای پورنوگرافی: اینم که توضیح نمیخواد!
– ارسال محتوای تروریستی: این مورد بیشتر سلیقه ای برخورد میشه و برخورد سیاسی هست بیشتر مواقع.
– ارسال محتوای خشونت آمیز: حالا میخواد انتشار تصاویر خبری باشه یا انتشار خط خطی کردن دست خودتون باشه یا اذیت و آزار حیوانات باشه یا هر مورد دیگه.
– ارسال محتواهایی در توهین به مسائل مربوط به زنان: آخ آخ اینم یکی از مواردی هست که اینستاگرام خیلی سرش حساسه و اگر متوجه بشه که کوچکترین توهینی به حق و حقوق زنان کردید بی برو برگرد بلایی که سر پیج تتلو با اون همه فالوور آورد سرتون میاره!
– خرید و فروش دارو های پزشکی: چیزی که تو ایران خیلی از پیج هایی که در زمینه سلامتی فعالیت میکنند دارن اینکار میکنن و وقتی بسته میشن دنبال علت میگردن!
– ارسال محتوای نژاد پرستانه یا استفاده از نمادهای این حوزه: جالبه بدونید که عکس صلیب شکسته هیتلر روی پستاتون شناسایی بشه یا یکی ریپورت کنه بدون اینکه اصلا با موضوع پست تون کار داشته باشن اکانت یا پست تون میبندن!
– سو استفاده از تصاویر و هویت دیگران: عین نقل و نبات این ریخته تو پیج های ایرانی!

خب تا اونجا که به ذهنم میرسید نوشتم در مورد دسته اول اگر مورد دیگه جامونده حتما یادآوری کنید و اما دسته دوم که اصلا دست شما نیست و یه جورایی اکانت شما قربانی میشه!!

اما دسته دوم :

– اختلالات اینستاگرام: اگر خاطرتون باشه تا حالا چندین بار دیسیبلی گسترده اینستاگرام داشته که علتش هم متفاوته. مثلا میان بر اساس اطلاعات هوش مصنوعی یه سری اکانت میبندن اما متوجه میشن ۲۰ درصد از اکانت ها که تعدادشون چند صد هزار تا بوده اشتباهی بسته شدند که دراین مواقع بعد از چند روز با یک عذرخواهی برمیگردونن اکانت ها رو البته شاید اکانت هایی هم باقی بمونه که بر نگرده.
– مشکل با آی پی ایرانی: نه من میدونم نه شخص دیگه ای که چرا اینستاگرام با آی پی ایرانی سر جنگ داره! حتی خیلی از ریپورت هایی که برای بازگردانی پیج ها انجام میشه اگر با آی پی ایرانی باشه اینستاگرام هیچ وقت بهشون جواب نمیده ؟!! چرا آخه ای بابا
– اشتباه در فهم اینستاگرام!: این مورد به دفعات زیادی پیش اومده چه در حذف شدن پست ها و چه در بسته شدن اکانت ها. مثلا یه پستی میزارید که هیچ ربطی به نقض قوانین اینستاگرام نداره اما اینستاگرام برداشت اشتباهی میکنه و به هیچ صراطی هم مستقیم نیست. مثلا من در یکی از پیج هام خبر رند ترین کارت ملی ایرانی رو که مدتی پیش رسانه ای شد گذاشتم دو هفته بعدش اینستاگرام این پست از پیج من حذف کرد بخاطر نشر اطلاعات هویتی و پیج منو دو هفته شادوبن کرد در صورتی که اصلا چنین چیزی نبود و من حتی تصویر مات هم کرده بودم! نهایتا با یک فحش کشیدن به جون اینستاگرام دو هفته سوختم و ساختم!

خب حالا دلایل دیسیبل شدن اکانت های اینستاگرامی دونستید و متوجه شدید که چرا پیج های اینستاگرامی مسدود میشن و ازاین به بعد میتونید جلوگیری از دیسیبل شدن اینستاگرام به بقیه آموزش بدید. حالا پیج ما دیسیبل شده چیکار کنیم که برگرده ؟!

بازگردانی پیج دیسیبل شده اینستاگرام

پول الکی به اینو اون ندید برای برگدوندن پیج تون. جالبه یه عده ادعای هک اینستاگرام میکنن و میگن با هک کردن پیج تون برمیگردونن!! بابا بخدا چیزی که به عنوان هک در اینستاگرام در ایران مطرح هست چیزی جز مکاتبه با اینستاگرام نیست!!! به راحتی اینجا میتونید آموزش بازگردانی پیج دیسیبل شده اینستاگرام بخونید: برای رفع دیسیبل شدن اکانت اینستاگرام باید یه ریپورت ساده به اینستاگرام بزنید که پیج تون مجددا بررسی کنن. من چند تا لینک براتون میزارم که از هر کدوم ریپورت انجام بدید فرقی نداره اما لینک ۲ و ۳ از طریق فیسبوک انجام میشه و با توجه به اینکه فیسبوک فیلتر هست باید فیلتر از راه هایی که بلدید دور بزنید! نکته مهمی که اخیرا شاهدش بودیم اینه که ریپورت هایی که با آی پی های ایرانی انجام میشه اصلا پاسخ داده نمیشه و اصلا دیگه پیج برنمیگردونن. پس قند شکنتون! فعال باشه. و حتما از همون گوشی که باهاش پیج تون لاگین میکردید برای این کار استفاده کنید.

لینک ۱
لینک ۲
لینک ۳

یکی از لینک های بالا رو باز کنید با تصویر زیر روبرو میشید:

۱- در این قسمت ترجیحا اسمی که در اینستاگرام تعیین کرده بودید وارد کنید البته به زبان انگلیسی.
۲- آی دی یا همون یوزرنیم اینستاگرامتون وارد کنید. (آی دی همون چیزیه که موقع لاگین به همراه رمز عبور در اینستاگرامتون تایپ میکنید!)
۳- ایمیلی که قبلا روی پیج تون ثبت کرده بودید تایپ کنید. ( ایمیل www نداره )
۴- شماره موبایلی که روی پیج قبلا وارد کرده بودید به همراه کد ایران تایپ کنید. مثلا : ——- ۹۱۲ ۹۸ +
۵- در این قسمت به زبان انگلیسی باید یه مقدار توضیح کوتاهی از درخواستتون بدید. یه جورایی مثل التماس کردن میمونه منتها به زبان انگلیسی. عده ای اشتباه میکنن از متن های یکسان استفاده میکنند و از سایت های دیگه کپی میکنن در این قسمت اما با توجه به اینکه من در تجربه قبلیم متوجه شدم که یک خانم ایرانی در اینستاگرام نشسته و درخواست های ما ایرانی ها رو چک میکنه پس بهتره تنبلی نکنیم و یه متن کوتاهی به انگلیسی تایپ کنیم با این مضمون که پیج من از دسترس خارج شده و علتش نمیدونم و کاری هم نکردم که قوانین شما زیر پا بزارم و همیشه احترام گذاشتم به شما و قوانین تون !!! یه تشکر کوچولو هم بابت کمکی که میکنند انتهاش بکنید بد نیست!

و در آخر روی send کلیک کنید. معمولا اگر همه چیز درست باشه چند دقیقه تا چند ساعت بعد یه ایمیلی براتون ارسال میشه که حاوی یک کد هست. این ایمیل خیلی مهمه و به هیچ عنوان پاک نکنیدش. در این ایمیل توضیح داده شده که این کد رو به همراه یوزرنیم تون در یک برگه سفید بصورت تیتر بزرگ بنویسید با ماژیک و زیر چونه تون بگیرید جوری که صورتتون کامل دیده بشه و بعد یه عکس بگیرید از خودتون. بدون هیچ توضیحی این عکس رو در پاسخ این ایمیل ریپلای کنید.

خب تمومه دیگه حالا باید ۷۲ ساعت الی یک هفته صبر کنید تا جواب بدن به این درخواستتون. ۷۰ درصد مواقع پیجتون برمیگرده و یه عذرخواهی هم میکنن ازتون. اما اگر برنگشت نگران نباشید و یکی دو هفته بعد باز مجددا همون عکس رو یکبار دیگه ریپلای کنید روی ایمیلی که قبلا ارسال کرده بود اینستاگرام. این تجربه شخصی خودمون بوده و یه بار  همینجوری یه پیجی که اینستاگرام بر نمیگردوند رو برگردوندیم!!

سخن پایانی: دوستان ؛ ما نه وقتش رو داریم و نه حوصله ش رو نه برنامه ای برای بازگردانی پیج های شما. این مطلب صرفا آموزشی بوده و تا اونجا که تونستیم سعی کردیم ساده بیان کنیم. لطفا اصلا درخواست بازگردانی پیج چه با هزینه چه بی هزینه نفرستید برامون. اگر نکته ای هم جا مونده باشه حتما این مقاله آپدیت میشه. یه خاطره کوچیک در مورد همین پشتیبانی هم بگم بهتون و برم. ما یه مدت یه شماره ایرانسل هم روی سایت در قسمت پشتیبانی داشتیم که کسانی که با خط ایرنسل تماس میگیرن هزینه مکالمه شون کمتر بشه یه شب یه بنده خدایی یه اسمس طولانی به زبان انگلیسی برای ما ارسال کرده بود که با Hi instagram supporter شروع میشد!!! من نمیدونم چی رو با چی جور کرده بود که شماره ایرانسل رو ربط داده بود به پشتیبانی اینستاگرام. خلاصه شادمون کرد برای ساعاتی!

در نهایت امیدوارم که تونسته باشم مطلب مفیدی در این خصوص براتون ارسال کرده باشم .

موفق و پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *