امروزه شبکه های کامپیوتری به بخشی جدایی ناپذیر از کسب و کارها بدل شده است و تامین امنیت شبکه های مختلف جزو یکی از ضروریات امروز بسیاری از شرکت ها و سازمان ها محسوب می شود. چنانچه به اهمیت شبکه های اطلاعاتی (الکترونیکی) و نقش اساسی آن در آینده پی برده باشیم، اهمیت امنیت این شبکه ها مشخص میگردد. بعد از نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری , یکی از مسائل حیاتی برای هر مجموعه که باید توجه ویژه ای به آن شود حفاظت از اطلاعات موجودٰ در برابر نفوذ هکرها و آلوده شدن توسط ویروس ها می باشد. با اندیشیدن تدابیری به منظور حفظ امنیت میتوان حفاظت اطلاعات در شبکه های کامپیوتری را محقق کرد. مسائل امنیتی به منظور جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به شبکه های کامپیوتری و منابع موجود در شبکه باید به صورت همه جانبه و با دقت و وسواس خاصی پیاده سازی شود.

مدیریت امنیت شبکه، برای انواع شرایط مختلف، متفاوت است. شاید یک خانه یا دفتر تنها به یک امنیت ابتدایی نیاز داشته باشد؛ در حالی که کسب و کارهای بزرگ نیازمند محافظت در سطح بالا و داشتن نرم‌افزارها و سخت افزارهای پیشرفته برای جلوگیری از حملات مختلف باشند. کنترل سطوح دسترسی کاربران به منابع سازمانی, جزو یکی از امور حیاتی در ارتقا امنیت شبکه است. همچنین استفاده از سیستم‌های احراز هویت چندعاملی برای افرادی که دارای سطوح دسترسی بالا هستند جزو یکی دیگر از حلقه‌های امنیتی هر سازمان است. استفاده از سامانه‌های IPS، WAF، EMAIL Protector، Content Filtering و Application Filtering می‌تواند در ارتقا امنیت بسیار ضروری باشد.

برخی خدمات امنیت شبکه‌های کامپیوتری :

  1. خدمات مشاوره، اجرا و پیاده‌سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS)
  2. بازبینی و بهینه‌سازی تنظیمات تجهیزات امنیتی شامل Firewall، IPS/IDS و UTM
  3. امنیت سرورها، سوئیچ‌ها، روترها و سایر تجهیزات شبکه
  4. امنیت ایستگاه‌های کاری
  5. امنیت ارتباطات وایرلس و سیمی
  6. تحلیل ریسک و شناسایی آسیب‌پذیری
  7. امنیت زیرساخت شبکه
  8. امنیت دیتاسنتر
  9. خدمات ارزیابی امنیتی و آسیب‌پذیری
  10. نصب و راه‌اندازی بکاپ سرور
  11. اجرا، پیاده‌سازی و پشتیبانی فایروال‌ها و تجهیزات امنیت
  12. اجرا، پیاده‌سازی و پشتیبانی سرویس‌های امنیتی مانند آنتی‌ویروس

راه اندازی شبکه

راه اندازی شبکه جزو خدمات شبکه نتکا به مشتریان است . مشتریان می توانند با تماس با کارشناسان ما و مشاوره و آنالیز راهکار ها بهترین و مقرون به صرفه ترین راه را برای نصب شبکه به دست آورند .

پشتیبانی شبکه

پشتیبانی شبکه نتکا شامل عیب یابی شبکه های کامپیوتری و مشاوره های تلفنی برای مشکلات پیش آمده می باشد شما میتوانید با انعقاد قرار داد دیگر نگران مشکلات کوچک و بزرگ شبکه خود نباشید.

تجهیزات شبکه

نتکا در زمینه مشاوره خرید تجهیزات شبکه همراه شما خواهد بود .  با توجه به تنوع کالا های شبکه و عدم اطمینان از تجهیزات اورجینال نتکا توانسته رضایت مشتریان را با عرضه تجهیزات اصل و تحویل به موقع کالا جلب کند .

راهکار های دیتاسنتر

نتکا مجری و مشاور پروژه های دیتاسنتر و اتاق سرور می باشد. تمامی خدمات نصب و راه اندازی دیتاسنترو اتاق سرو توسط تیم نتکا انجام می شود . اجرای یک دیتاسنتر استاندارد نیازمند دانش خاص می باشد .

دوربین مدار بسته اتاق سرور
سیستم های نظارت تصویری جهت کنترل

درب اتاق سرور
درب ضد حریق و ضد سرقت با تجهیزات

کف و سقف کاذب اتاق سرور
کف و سقف کاذب با امکانات ویژه

مشاوره، طراحی و اجرای اتاق سرور استاندارد

تجهیزات اتاق سرور
تامین تجهیزات و خدمات بهسازی

کولینگ اتاق سرور
تهویه با سیستم های خنک کننده InRow

اعلام و اطفاء حریق اتاق سرور
اعلام آتش و سیستم خاموش کننده آتش