افزایش امنیت روبیکا

شاید از خود بپرسید اپلیکیشن روبیکا چیست و امنیت روبیکا چقدر است؟ باید درجواب بگوییم روبیکا (Rubika) یک مگا اپلیکیشنی است از شرکت کسب و کار اینترنتی (توسکا) که به شما دسترسی به محتواهای مختلف فیلم، موزیک و بازی را می دهد. سرویس های مختلفی نظیر خرید بلیط های اتوبوس و هواپیما، خدمات بیمه و خدمات پرداخت و نظایر آن در این اپلیکیشن وجود دارد. علاوه بر این، در محیط شبکه اجتماعی، کابران می توانند به انتشار پست و محتوا و اشتراک آن بپردازند و با پیامرسان با یکدیگر در تعامل باشند. مهم ترین نکته در مورد این اپلیکیشن اینترنت رایگان آن است که توسط اپراتورهای ایرانسل و همراه اول ارائه می شود. حال در این مقاله به موضوع چگونه امنیت روبیکا را افزایش دهیم به طور کامل خواهیم پرداخت.

چگونه امنیت روبیکا را بالا ببریم؟

در پست چگونه امنیت تلگرام خود را بالا ببریم روش هایی را در خصوص ایمن سازی اکانت تلگرام ذکر کردیم. در روبیکا نیز به همین ترتیب است چون روبیکا از سورس تلگرام برای پیام رسان خود استفاده کرده است ،لذا تمامی مراحل گفته شده در پست امنیت تلگرام نیز مشابه روبیکا است.

محدودکردن دسترسی های حریم خصوصی

فعالسازی تایید دومرحله ای

با توجه به اهمیت گذرواژه دومرحله ای در تمام اپلیکیشن ها، روبیکا نیز از این قاعده مستثنی نیست. پس به قسمت تنظیمات رفته و حریم خصوصی را انتخاب کنید.

در قسمت امنیت گزینه تایید دومرحله ای را مشاهده می کنید. بر روی تنظیم گذرواژه اضافی کلیک کرده و سپس گذرواژه دلخواه خود را وارد کنید و تیک بالا سمت راست را بزنید (سعی کنید از حرف و اعداد و عبارات پیچیده در پسوردهای خود استفاده کنید). در مرحله بعد مجددا گذرواژه خود را وارد کنید و تیک را بزنید. در مرحله بعدی میتوانید یک راهنما تعریف کنید در زمانی که پسورد را فراموش کرده اید، آن را به یاد بیاورید. توجه داشته باشید که میتوانید این مرحله را خالی بگذارید و پرکردن آن کاملا اختیاری است. در مرحله اخر یک ایمیل معتبر و همیشه در دسترس را وارد کنید. حتی میتوانید این مرحله را نادیده بگیرید! اما این نکته را مدنظر داشته باشید که در صورت نادیده گرفتن این مرحله و واردنکردن ایمیل معتبر ،اگر گذرواژه ی دومرحله ای خود را فراموش کنید به هیچ روشی نمیتوانید حساب خود را بازگردانی کنید! پس با احتیاط عمل کنید.

پس از وارد کردن ایمیل برای شما یک کد ۶ رقمی به ایمیل شما ارسال می شود.آن کد را در این قسمت وارد کنید.

اگر مراحل را تا اینجا درست انجام داده باشید. با پیام موفق شدید مواجه خواهید شد که نشان می دهد، گذرواژه دومرحله ای با موفقیت فعال شده است.

امیدواریم که این آموزش مورد پسند شما عزیزان واقع شده باشد.

پیروز باشید . /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *