تغییر نسخه PHP در هاست ( CPanel )

هاست های لینوکس سی پنل از رنج وسیعی از نسخه های PHP پشتیبانی می کند تا شما بر اساس نیاز و سازگاری نرم افزار های خود نسخه مدنظر را انتخاب و در هاست فعال کنید. شما می توانید از نسخه های قدیمی ۴٫۴ ( برای سیستم های خیلی قدیمی که با نسخه های PHP جدید سازگار نیستند ) تا نسخه های ۷٫۳ که جدیدترین نسخه PHP هست را انتخاب و فعال کنید.

جهت تغییر نسخه PHP هاست سی پنل  :

۱ – وارد سی پنل cPanel هاست لینوکس خود شوید .

۲ – سپس در بخش SOFTWARE روی گزینه Select PHP Version کلیک نمایید.

شما می توانید از نسخه های قدیمی ۴٫۴ ( برای سیستم های خیلی قدیمی که با نسخه های PHP جدید سازگار نیستند ) تا نسخه های ۷٫۳ که جدیدترین نسخه PHP هست را انتخاب و فعال کنید.

توجه : قبل از تغییر نسخه PHP بررسی کنید که نرم افزار یا سیستم سایت شما با آن نسخه سازگاری کامل داشته باشد. ( برخی مواقع ممکن هست بخشی از نرم افزار سازگاری داشته باشد مانند هسته وردورس و بخشی سازگاری نداشته باشد مانند برخی قالب ها و افزونه های شما و این موضوع باعث اختلال در سایت شما می شود )

۳ – در این بخشه نسخه PHP را انتخاب و دکمه Set as Current را کلیک کنید.

۴ – در بالای صفحه بخش Current PHP version نمایش دهنده نسخه PHP فعال در هاست شما هست.

۵ – در جدول پایین صفحه شما می توانید توابع و افزونه های PHP را فعال / غیر فعال کنید. در حالت عادی تمامی افزونه های لازم و ضروری فعال هستند. بدون اطلاع از این که چ کاری انجام می دهید در جدول ذکر شده اقدام به فعال / غیر فعال کردن توابع و افزونه های PHP نکنید ، در صورت انجام تنظیمات اشتباه ممکن هست سایت شما با خطا مواجه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *