چرا زبان انگلیسی؟!

چرا انگلیسی غالب ترین زبانی است که برای برنامه نویسی استفاده می شود؟ به تمام زبانهای اصلی برنامه نویسی نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که همه آنها بر پایه انگلیسی هستند. در این مقاله ، ما می خواهیم دلایل اصلی انگلیسی بودن همه زبانهای برنامه نویسی را بررسی کنیم.

چرا زبان انگلیسی؟!

از آگوست ۲۰۱۸ ، کل جمعیت جهان ۷.۶۳ میلیارد نفر است و هر لحظه به رشد خود ادامه می دهد. حدود ۱.۵ میلیارد نفر در سراسر جهان انگلیسی صحبت می کنند و اکنون رایج ترین زبان خارجی در جهان است. طبق گفته Ethnologue: Languages of the World ، تقریباً ۷۰۰۰ زبان شناخته شده وجود دارد و با این وجود انگلیسی به عنوان زبان استاندارد در اقتصاد جهانی ، به ویژه در تجارت بین المللی کاملا شناخته شده است.در دنیای برنامه نویسی نیز زبان انگلیسی به عنوان زبان برنامه نویسی قبول شده است. صرف نظر از زبان برنامه نویسی اصلی ، بیشتر کلمات کلیدی هم به زبان انگلیسی هستند. شرکت Evans Data که به طور منظم بررسی عمیقی از جمعیت توسعه دهندگان (developer) جهانی انجام می دهد ، تخمین زده است که در سال ۲۰۱۸، ۲۳ میلیون توسعه دهنده نرم افزار در سراسر جهان وجود دارد. پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۳ این رقم به ۲۸ میلیون نفر برسد. حدود ۴.۵ میلیون نفر از آن ها در ایالات متحده مستقر هستند و حدود ۷۰٪ از این توسعه دهندگان در خارج از ایالات متحده متولد شده اند. در حالی که ایالات متحده در حال حاضر بیشترین جمعیت توسعه دهندگان نرم افزار را دارد.

چرا زبان های برنامه نویسی انگلیسی هستند؟

اکثر کدهای جدید توسط افراد انگلیسی زبان تهیه می شوند. اما همه کدهای برنامه نویسی به زبان انگلیسی نیستند. اگرچه بیشتر کلمات کلیدی به زبان انگلیسی نوشته شده اند ولی comments ، variables ، methods اغلب به زبان خود برنامه نویس هستند. از ۸۵۰۰+ زبان برنامه نویسی ، حدود ۲۴۰۰ زبان در ایالات متحده ، ۶۰۰ در انگلستان ، ۱۶۰ در کانادا و ۷۵ در استرالیا توسعه یافته است. به عبارت دیگر ، بیش از یک سوم زبانهای برنامه نویسی در کشوری توسعه یافته اند که در درجه اول انگلیسی صحبت می کنند. PASCAL که در سوییس توسعه یافت، اولین زبانی بود که برای توسعه اولین کامپیوترهای مکینتاش استفاده شد. Niklaus Wirth، دانشمند سوییسی که PASCAL را توسعه داد، می‌توانست از هر چهار زبان ملی سوئیس استفاده کند، پس چرا زبان انگلیسی را انتخاب کرد؟

در همان زمان در اوایل دهه ۱۹۷۰ فرانسوی ها زبان برنامه نویسی LSE (Langage Symbolique d’Enseignement – زبان نمادین برای آموزش) را توسعه دادند که براساس گویش و کلمات کلیدی فرانسوی بود. متاسفانه این زبان به دلیل کمبود دانش فرانسوی ، به سرعت از بین رفت. بنابراین استفاده از زبان انگلیسی برای PASCAL واکنشی به شکست LSE بود. اگر PASCAL به زبان فرانسه طراحی شده ‌بود چه اتفاقی می‌افتاد؟ از دیگر داستان های موفقیت مشابه داستان PASCAL می توان به Python اشاره کرد که در هلند ساخته شده است ، Lua که از برزیل آمده و Ruby که از ژاپن منشأ گرفته است. حتی PHP توسط یک مرد دانمارکی که در فرانسه زندگی می کرد ایجاد شده است. دلیل این امر می تواند شبیه این باشد که اکثر اصطلاحات موسیقی به ایتالیایی است ، زیرا بخش عمده ای از مهم ترین آهنگسازان اولیه از دوره رنسانس تا دوره Baroque ایتالیایی بودند و آن دوره زمانی است که بسیاری از این اصطلاحات به کار رفته است.

طبق لیست بزرگترین شرکت های فناوری جهان در سال ۲۰۱۶، چهارده شرکت از ۲۵ شرکت بزرگ فناوری در جهان از ایالات متحده هستند ، از جمله هفت شرکت برتر: Apple ، Microsoft ، Alphabet ، Intel ، IBM ، Cisco Systems و Oracle. برای آشنایی با بزرگترین شرکت های تکنولوژی دنیا در سال ۲۰۲۰ می توانید این مقاله را مطالعه کنید. البته صدها زبان برنامه نویسی دیگر وجود دارند که به زبان غیر انگلیسی ساخته شده اند. ویکی پدیا لیستی جامع از زبان های برنامه نویسی مبتنی بر غیر انگلیسی را جمع آوری کرده است.

۵ دلیل جامع دیگر برای انگلیسی بودن زبان های برنامه نویسی را در ادامه بررسی میکنیم.

۱. انگلیسی به عنوان Lingua Franca

این اصطلاح به سادگی به این معنی است که انگلیسی زبان پل است. این یک زبان تجاری مشترک است که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از افراد در سطح بین المللی یاد می گیرند و صحبت می کنند. سالهاست که دانشمندان از مناطق مختلف جهان از انگلیسی به عنوان زبان اصلی ارتباطات استفاده می کنند. وقتی صحبت از برنامه نویسی می شود ، انگلیسی ترجیح داده می شود زیرا موانع ارتباطی موجود بین برنامه نویسان مختلف را از بین می برد.

۲. ایالات متحده آمریکا اولین بازار بزرگ رایانه بود

هنگامی که رایانه ها اختراع می شدند ، ایالات متحده بزرگترین بازار این دستگاه ها قبل از پیوستن سایر کشورها بود. این بدان معنی است که تمام زبان های برنامه نویسی ساخته شده باید متناسب با مخاطبان ایالات متحده باشد.

۳. بیشتر زبان های برنامه نویسی اولیه در کشورهای انگلیسی زبان نشات گرفته اند یادآوری این نکته ضروری است که اکثر کشورهای انگلیسی زبان خانه علوم کامپیوتر بودند. در روزهای اولیه ، علوم کامپیوتر در ایالات متحده ، انگلیس و کانادا تدریس می شد. سایر کشورها سالها بعد روی این موضوع تمرکز کردند.

۴. سازگاری با ASCII

دیگر دلیل اصلی انگلیسی بودن همه زبان های برنامه نویسی، سازگاری با ASCII (کد استاندارد آمریکایی برای تبادل اطلاعات) است. کدهای ASCII در بیشتر دستگاه های الکترونیکی برای نمایش متون استفاده می شود.

۵. انگلیسی با کد نویسه شش بیتی سازگار است

زبان انگلیسی از مجموعه شخصیت های رومی ساخته شده است که بسیار ساده و فاقد هرگونه علائم لهجه ای است. این ویژگی باعث می شود که انگلیسی زبان مناسبی برای نمایش کد نویسه شش بیتی باشد که در زبان های اصلی برنامه نویسی مورد استفاده قرار گرفته است. شناسه ها در زبان های برنامه نویسی قدیمی مانند COBOL ، FORTRAN و SQL بسیار کوچک هستند. آنها به جای حروف بزرگ و کوچک بیشتر به علائم نگارشی و نویسه ها توجه می کنند. اینها مواردی است که به راحتی می توان به انگلیسی آنها را دستکاری کرد. از این پنج دلیل می توانید دلیل اینکه همه زبانهای اصلی برنامه نویسی به انگلیسی هستند را ببینید. اما این بدان معنا نیست که از زبانهای دیگر استفاده نشده است. به جز موارد بالا در ادامه نیز دلایلی بیان شده است که اهمیت و نقش زبان انگلیسی در برنامه نویسی را روشن تر می کند. این موارد عبارتند از:

  • در یک بازار اقتصادی جهانی یک زبان مشترک بیشترین معنا را دارد.
  • انگلیسی زبان بین المللی تجارت و کسب و کار است ، مردم در درجه اول برنامه هایی را برای تجارت می نویسند.
  • انگلیسی زبان پیش فرض و استاندارد است. اگر می خواهید به مخاطبان زیادی دسترسی پیدا کنید ، زبانی را انتخاب کنید که توسط بسیاری صحبت می شود. درست مثل اینکه یک پزشک زبان لاتین را یاد می گیرد ، ما نیز انگلیسی را یاد می گیریم.
  • برنامه نویسان باید درمورد کد خود با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. اگر یک استاندارد وجود داشته باشد این ارتباط آسان است و استاندارد واقعی زبان انگلیسی است. وب سایت Stack Overflow این امکان را به ما می دهد که سوالات یا مشکلات خود را به همراه کدی که نوشته ایم به اشتراک بگذاریم.
  • یک برنامه نویس برای این که همواره به روز باشد و از آخرین پیشرفت ها در زمینه برنامه نویسی مطلع باشد می بایست با زبان انگلیسی آشنا باشد چرا که تولید علم در دنیا به این زبان صورت می گیرد.
  • بیشتر زبان های برنامه نویسی که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند انگلیسی هستند و بیشتر آن ها برای مخاطبان بین المللی جذاب هستند.
  • اکثر برنامه نویسان در سراسر جهان مشکلی در استفاده از کلمات کلیدی انگلیسی برای برنامه نویسی ندارند. پس چرا باید زبان یا روش جدیدی برای کدگذاری ایجاد شود؟

به نظر شما چرا یادگیری زبان انگلیسی برای کدنویسی ضرورت دارد و چرا مهمترین زبانهای برنامه نویسی انگلیسی هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *