نتایج جستجوی محلی

زمانی که در موتور جستجوگر گوگل کلیدواژه و یا عنوان موردنظر خود را جستجو می‌کنید، هدف اصلی موتور جستجوگر ارائه نتیجه‌ای کاربردی به شما است. از هر پنج جستجوی گوگل، یکی مربوط به نتایج جستجو محلی است، بنابراین ارائه خدمات و جستجوها بر اساس محلی که در آن قرار دارید یکی از بخش‌های مهم ارائه اطلاعات بهتر و دقیق‌تر است.

لوکیشن یا همان موقعیت جغرافیایی شما مشخص می‌کند که چه کشوری در ارائه خدمات به شما نقش دارد تا جستجوها در موتور جستجوگر و نقشه گوگل مرتبط با آن، نمایش داده شود.

این سرویس بانام «دامنه سطح بالای کد کشوری» و یا ccTLD خوانده می‌شود. دامنه سطح بالای کد کشوری یک نوع از دامنه‌های اینترنتی سطح بالا است که به‌صورت عمومی برای یک کشور، یک منطقه خودمختار و یا منطقه وابسته به قلمرو یک کشور مورداستفاده قرار می‌گیرد.

  • ir – Iran
  • de – Germany
  • in – India
  • us – United States

سرویس‌ها و خدمات کشورها در وب‌سایت موبایل‌ها، نقشه‌ها، اپلیکیشن گوگل در ios و کامپیوترهای خانگی تغییر کرده است و انتخاب سرویس در کشور موردنظر تنها بر اساس دامنه اینترنتی مشخص نمی‌شود. خدمات گوگل بر اساس محلی که شما در آن قرار دارید به شما ارائه می‌شود. به‌عنوان‌مثال شما اگر در استرالیا زندگی می‌کنید، خدمات مربوط به کشور استرالیا را دریافت می‌کنید، اما زمانی که به نیوزیلند می‌روید، نتایج جستجوهای شما به‌صورت خودکار به سرویس‌های کشور نیوزیلند تغییر می‌کند. زمانی که به کشور خود بازمی‌گردید، این روند به‌صورت خودکار به سرویس‌های کشور محل سکونت شما بازمی‌گردد.

اگر به هر دلیلی، هنگام جستجو کشوری که در حال حاضر در آن اقامت دارید به‌درستی نمایش داده نمی‌شود، به تنظیمات مرورگر رفته و کشور خود را برای دریافت خدمات انتخاب کنید. واردکردن ccTLD در مرورگر، شمارا به‌صورت کامل به تنظیمات کشور موردنظر متصل نمی‌کند، بهترین راه انتخاب کشور از تنظیمات به‌صورت مستقیم است.

در قسمت پایین صفحه جستجوی موتور جستجوگر گوگل به‌راحتی می‌توانید کشوری که از خدمات آن استفاده می‌کنید را مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که این به‌روزرسانی تنها به نوع برچسب‌گذاری موتور جستجوگر و نقشه گوگل اعمال‌شده است و نحوه عملکرد تغییری نخواهد داشت. این به‌روزرسانی کمک می‌کند تا کاربران نتایج جستجوهای خود را بسیار مرتبط‌تر با محل سکونت خود دریافت کنند و خدمات بهتر ارائه شود. با استفاده از این به‌روزرسانی سرویس‌های مرتبط به گوگل نظیر YouTube, Blogger, Google Earth, Gmail, و تمام پلتفرم‌های وابسته بهتر عمل خواهند کرد.

بدون شک این قابلیت برای همه مخاطبان، کاربردی خواهد بود و نتایج جستجوها بسیار مرتبط‌تر با محل سکونت افراد به آن‌ها ارائه می‌شود و کاربران می‌توانند از محتوای مفیدتری استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *