دریافت نماد ساماندهی وزارت ارشاد

حتما اطلاع دارید که مدتی است که پورتال وب سایت ساماندهی بروز شده است ، در این مقاله قصد داریم تا نحوه دریافت نماد ساماندهی را به طور کامل به شما کاربران عزیز آموزش بدهیم ، یکی از مجوزهایی که امروزه در کارهای اینترنتی به شدت مورد استقبال قرار گرفته است، مجوز ساماندهی است. این مجوز باعث می‌شود مشتریان به شما اعتماد بیشتری کنند. درواقع با اخذ این مجوز اعتماد کاربران به سایت شما جلب می‌شود. هم‌چنین از طرف دیگر در صورت انتشار اشتباهی محتوای مجرمانه، با فیلتر سریع مواجه نمی‌شوید. بلکه اول اخطار دریافت می‌کنید یا تنها موضوع خلاف از سایت حذف می‌گردد. برای اخذ و دریافت مجوز ساماندهی کسب‌وکار اینترنتی باید مراحلی طی شود. ما در این مطلب مراحل مجوز ساماندهی و نکات آن را برای شما بازگو خواهیم کرد.

قبل از هر چیز باید بدانیم لوگوی دیجیتال (رسانه) چیست؟

یک نماد دیجیتال است که به رسانه های برخطی که شرایط دریافت آن را داشته باشند اعطا خواهد شد. این لوگو در صفحه اول رسانه ها قابل مشاهده خواهد بود. لوگوی دیجیتال بصورت دو نوع در اختیار متقاضیان قرار داده میشود .

 لوگوی موقت: به متقاضیانی که درخواست اعطای لوگو داده باشند و تعهدنامه الکترونیکی را نیز تکمیل کرده باشند یک لوگوی موقت اعطا می شود. اعتبار این لوگو ۳ ماهه بوده و متقاضی می بایست ظرف سه ماه مجوزهای لازم برای فعالیت را دریافت نماید. وجود لوگوی موقت در صفحه اول یک رسانه برخط نشانگر این است که:

۱)هویت متصدی این رسانه برخط احراز شده است.

۲) صلاحیت های متقاضی برای انجام این فعالیت در دست بررسی می باشد.

لوگوی دائم: به متقاضیانی که تمامی شرایط دریافت لوگو را داشته باشند این لوگو اعطا می شود. اعتبار این لوگو ۶ ماهه بوده و پس از درخواست مجدد متقاضی و احراز شرایط تمدید می شود. وجود لوگوی دائم در صفحه اول یک رسانه برخط نشانگر این است که:

۱) هویت متصدی این رسانه برخط احراز شده است.

۲) متصدی این رسانه برخط صلاحیت فعالیت در این زمینه را دارا است.

وب سایت ساماندهی چیست و ثبت سایت در آن چه مزیتی دارد ؟

وب سایت ساماندهی پایگاهی است که تقریبا اطلاعات تمام مدیران سایت ها در آن ثبت شده است ، از مزایای ثبت اطلاعات در ساماندهی با توجه به تبصره۱ ماده ۲۱ قانون جرایم رایانه ای چنانچه پایگاه حاوی محتوای مجرمانه باشد ، و اطلاعات مدیر آن پایگاه در ساماندهی ثبت شده باشد ، معمولا وب سایت آن فیلتر نخواهد شد و با اطلاع رسانی در این مورد ، مدیر پایگاه می تواند محتوا مجرمانه را از وب سایت خود حذف کند.

مجوز ساماندهی کسب‌وکار اینترنتی

مجوز ساماندهی از جمله مجوزهایی است که مورد استقبال بسیاری از دارندگان سایت‌ها قرار گرفته است. تمامی سایت‌های فعال در هر موضوعی اعم از تجاری، شرکتی، فرهنگی، دولتی و… باید اقدام به دریافت مجوز ساماندهی کنند. توجه نمایید ثبت‌نام سایت‌ها در سامانه ساماندهی الزامی است؛ اما باید توجه داشت که هنوز الزامی به درج لوگو در سایت وجود ندارد. درواقع این مجوز برای ساماندهی محتوای فضای مجازی انجام می‌گیرد. به همین دلیل افرادی که ثبت‌نام نموده‌اند و مراحل مجوز ساماندهی را طی کرده‌اند، مایل به درج لوگو هم می‌باشند. از این طریق اعتماد کاربران نیز به سایت جلب می‌شود. برای ثبت درخواست باید مراحل مجوز ساماندهی طی شود.

مدارک مجوز ساماندهی کسب‌ و کار اینترنتی

در ایران، تولیدکنندگان محتوا در اینترنت طبق قانون موظف‌اند که اطلاعات شخصی خود از جمله شماره‌ تلفن و نشانی‌ و ویژگی‌های فنی وب‌ خود را در «سایت ساماندهی» و طی مراحل مجوز ساماندهی ثبت کنند. روند ثبت‌نام همچنین شامل ارسال عکس، تصویر کارت ملی، تصویر مدرک تحصیلی و گواهی عدم سوءپیشینه است.

مراحل مجوز ساماندهی

همان‌طور که بیان شد برای اخذ مجوز ساماندهی کسب‌وکار اینترنتی باید مراحلی را طی کنید. پس از طی این مراحل می‌توانید لوگوی موقت مجوز ساماندهی را دریافت کنید و آن را در سایت خود درج نمایید. برای دریافت لوگوی طلایی اقدامات دیگری نیز باید صورت گیرد که در مطلب جداگانه توضیح داده خواهد شد.

مراحل مجوز ساماندهی به شرح زیر است:

۱-برای ثبت وبلاگ یا سایت در سامانه ساماندهی به آدرس اینترنتی http://samandehi.ir مراجعه می‌نمایید. در این مرحله از منو سمت راست روی گزینه «ثبت‌نام و ثبت سایت» کلیک می‌کنید.

۲-در مرحله بعد، نوع شخصیت، ایمیل، نام کاربری و رمز را وارد می‌کنید. پس از تکمیل اطلاعات اولیه با ورود به سامانه اطلاعات دیگر را نیز بارگذاری می‌نمایید.

۳-مرحله بعد، در قسمت تکمیل اطلاعات در قسمت احراز اطلاعات باید تلفن ثابت و همراه خود را تأیید کنید.

۴-در مرحله بعد، شما باید نوع رسانه برخط خود را وارد کنید.

۵-در قسمت بعد از مدیریت رسانه برخط سایت شما و وضعیت آن نمایش داده می‌شود. شما باید در این صفحه روی گزینه انجام تأییدیه فنی کلیک نمایید.

توجه داشته باشید دریافت لوگو برای سایت‌هایی امکان‌پذیر است که تأیید فنی ساماندهی را انجام داده باشند.

توجه داشته باشید که لوگو برای وبلاگ‌ها و صفحات شخصی در رسانه‌های کاربر محور فعال نخواهد شد.

۴- تأیید کارشناس

۵- تأیید نهایی

۶- اعطای کد لوگو جهت قرار دادن در صفحه اول سایت

کارشناسان ما در مجموعه نتکا آماده ارائه مشاوره در زمینه اخذ مجوز ساماندهی هستند. هم‌چنین می‌توانید امور اخذ مجوز ساماندهی سایت خود را به ما بسپارید. با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *