به واحد آموزش هلدینگ فناوری اطلاعات نتکا خوش آمدید ؛ نتکا یک خانواده‌ی بزرگ و پویاست .
0

تبعیض جنسیتی و جریمه ۱۱۸ میلیون دلاری

گوگل قرار است ۱۱۸ میلیون دلار برای حل و فصل یک دعوی حقوقی پیرامون تبعیض جنسیتی که شامل حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ زن می‌شود بپردازد.

بر اساس گزارش The verge؛ همانطور که در بیانیه مطبوعاتی تسویه حساب اشاره شد، گوگل همچنین ملزم به داشتن یک اقتصاددان مستقل است که شیوه‌های استخدام و مطالعات حقوق را ارزیابی کند.

این شکایت برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ پس از آن مطرح شد که سه زن شکایتی را ارائه و گوگل را متهم کردند که با نقض قانون حقوق برابر کالیفرنیا، حقوق کمتری برای کارگران زن پرداخت می کند و به اختلاف دستمزد حدود ۱۷ هزار دلار اشاره کردند.

 

 

این شکایت همچنین ادعا می‌کند که گوگل زنان را در رتبه های شغلی پایین‌تری نگه می‌دارد و درنتیجه دستمزد کمتر و پاداش‌های کمتری نسبت به همتایان مَرد، به آنها پرداخت می شود.

رفتار گوگل با کارگران بارها مورد بررسی قرار گرفته است. سال گذشته، گوگل با پرداخت ۲٫۵ میلیون دلار برای حل و فصل دعوی که ادعا می‌کرد این شرکت حقوق کمتری به مهندسان زن می‌دهد و افراد آسیایی که جویای شغل هستند را نادیده می‌گیرد، موافقت کرد. دپارتمان مشاغل و مسکن منصفانه کالیفرنیا (DFEH) همچنین در حال بررسی این شرکت در مورد شکایات مربوط به آزار و تبعیض احتمالی علیه کارمندان سیاه پوست زن است.

تعدادی از دعاوی مشابه با هدف قرار دادن شکاف دستمزدها نیز در دهه گذشته مطرح شده است.

هالی پیز، شاکی در این پرونده، گفت: “به عنوان زنی که تمام دوران حرفه ای خود را در صنعت فناوری گذرانده است، من خوشبین هستم که اقداماتی که گوگل موافقت کرده است به عنوان بخشی از این توافقنامه، عدالت بیشتری را برای زنان تضمین کند.”

او ادامه داد: «گوگل از زمان تأسیس خود، صنعت فناوری را رهبری کرده است. آن‌ها همچنین فرصتی برای رهبری مسئولیت‌ها و تضمین برابری زنان در فناوری دارند.”

شرایط حل و فصل هنوز باید توسط یک قاضی در جلسه استماع که در ۲۱ ژوئن برگزار می‌شود، به تأیید برسد.

گوگل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است که کاملاً متعهد به پرداخت، استخدام و تراز کردن همه کارکنان به طور منصفانه و برابر است و در صورت مشاهده اختلاف دستمزد بین کارمندان مرد و زن، «تعدیل‌های رو به بالا» را انجام می‌دهد.

در دهه گذشته شکایت های تبعیض جنسیتی و طبقاتی علیه مایکروسافت و توئیتر نیز مطرح شده است.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *