به واحد آموزش هلدینگ فناوری اطلاعات نتکا خوش آمدید ؛ نتکا یک خانواده‌ی بزرگ و پویاست .
0

آسیب پذیری جدید در پردازنده‌های M۱ اپل

محققان دانشگاه MIT به تازگی یک آسیب پذیری جدید را در پردازنده‌های M۱ اپل کشف کرده اند.

با وجود تمام مزایای پردازنده M۱ اپل، در چندین گزارش اعلام شده که این پردازنده مشکلات امنیتی دارد. جدیدترین گزارش مرتبط به این موضوع را نیز آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی مؤسسه MIT منتشر کرده است.

محققان دانشگاه MIT آسیب‌پذیری جدیدی را در پردازنده‌های M۱ اپل پیدا کرده‌اند که از راه دور اجرا می‌شود و عبور از سیستم امنیتی Pointer Authentication را امکان‌پذیر می‌کند.

محققان آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی MIT می‌گویند نحوه پیاده‌سازی مکانیسم Pointer Authentication در پردازنده M۱ به‌گونه‌ای است که با اتکا بر نوعی حمله سخت‌افزاری، می‌توان آن را دور زد.

Pointer Authentication قابلیتی امنیتی است که به کامپیوتر برای حفاظت از پردازنده مرکزی دربرابر هکر‌ها کمک می‌کند. مجموعه Pointer‌ها آدرس‌های حافظه را در خود ذخیره می‌کنند و ویژگی Pointer Authentication Code به‌طور مداوم شرایط را بررسی می‌کند تا متوجه تغییرات غیرمنتظره Pointer‌ها شود.

برای آزمایش پردازنده M۱، اعضای آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی MIT در تحقیقات خود PACMAN را خلق کردند. MIT قصد دارد هفته‌ آینده در سمپوزیوم بین‌المللی معماری کامپیوتر جزئیات کامل این آسیب‌ پذیری را به‌صورت عمومی منتشر کند.

اپل در اطلاعیه‌ای می‌گوید از یافته‌های مؤسسه MIT آگاه است. این شرکت ضمن تشکر از محققان MIT به این موضوع اشاره کرده است که PACMAN خطری فوری برای کاربران ایجاد نمی‌کند و هکر با اتکا بر این آسیب‌پذیری نمی‌تواند از موانع امنیتی سیستم‌عامل عبور کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *